Sunday, March 12, 2017

HAMPIR PENGSAN BIL HOSPITAL RM23000



Kos..memang la kos hospital swasta mahal, masuk 2-3 malam pon bil sampai beribu-ribu.. tapi sekiranya anda di beri tawaran untuk pihak lain bayar bil hospital itu untuk anda, mampu kah anda menolak tawaran tu??.. itu lah gunanya perlindunagn takaful..semua itu tak mustahil,memang kos-kos rawatan akan di tanggung..kalau kena bayar pun, cume 10% kos ko-takaful,itu sahaja.. itu pun punya had limit maksimun yang anda perlu bayar hanya RM 1,000..sekiranya bil kos rawatan hospital berjumalah RM 25,000, anda hanya perlu bayar RM1,000 sahaja..jika nak dibandngkan dengan kos asal sebanyak RM 2,500 iaitu 10% daripada RM 25,000.. berbaloikan??..

KEMALANGAN..kes ini lagi berat..lansung tak sempat nak plan apa-apa lagi dah. Yelah kita pun dah terlantar kat hospitalkan, kalau dah termasuk hospital kerajaan, kita boleh minta untuk dihantar ke hospital swasta (panel takaful) yang kita nak..tak ada masalah, lagipun, pihak hospital boleh gunakan ruang yang ada untuk pesakit lain..kaan senang tu.. Kos perubatan untuk kes kemalangan lagi berat dan kos nya semestilah tinggi. Masa tu,kita dah tau apa dah, yang pening dah tentu ahli keluarga kita..nak fikir korek duit dari bank..ahli keluarga, kawan-kawan atau mungkin kene huatang.. kan susah tu..jika di beri perlindungan takaful, dah tentu kita ada backup masa-masa kecemasan macam ni..

Nasihat Konsulasi Percuma
Dapatkan Pelan Takaful dari AIA Public Takaful Sekarang
Demi Masa Depan Keluarga

Whatsapp / sms +6019 370 2629 - MOHD NASRI RAMLI


No comments:

Post a Comment

Google