Sunday, March 12, 2017

5 PUNCA UTAMA BOLEH MENYEBABKAN ANDA HILANG SUMBER INCOME



Untuk pengetahuan anda, dalam kehidupan harian, ada 5 punca utama yang boleh menyebabkan
anda kehilangan sumber income yang berterusan, iaitu

1) Kalau anda meninggal awal sebelum tua
2) Kalau anda hilang upaya keseluruhan & berkekalan
3) Kalau anda menghidap penyakit yang teruk (kritikal)
4) Kalau anda ditimpa kemalangan yang teruk (hilang 1 anggota utama)
5) Bersara kerana sudah tua

No: 5 ini, anda boleh kawal dan selesaikan sendiri kerana ia hanya akan berlaku di masa akan datang. Anda mempunyai masa yang cukup untuk buat persediaan awal, dengan melakukan simpanan atau pelaburan dari sekarang.

Tapi 4 perkara pertama itu, anda biasanya TAK BOLEH KAWAL & TENTUKAN. Ia BOLEH BERLAKU BILA BILA MASA mengikut kehendak Tuhan. Dan ia boleh berlaku akibat kecuaian anda, dan kadang-kala ia boleh berlaku akibat kecuaian orang lain, walaupun anda seorang yang sangat hati-hati orangnya.


Nasihat Konsultasi Percuma
Dapatkan Pelan Takaful dari AIA Public Takaful Sekarang
Demi Masa Depan Keluarga

Whatsapp / sms +6019 370 2629 - MOHD NASRI RAMLI

BOLEH ANDA SEKELUARGA HIDUP TANPA INCOME YANG BERTERUSAN?



Sebagai ibubapa, andalah yang memenuhi keperluan asas keluarga demi kebajikan anak anak. Dari makanan minum, pakaian, tempat tinggal, persekolahannya, bil bulanan, pengangkutan sehinggalah kepada penjagaan kesihatan, semuanya anda sediakan agar kehidupan anak-anak lebih terjaga.

Dan kesemua keperluan asas ini, anda PENUHI dengan SUMBER PENDAPATAN ANDA, tak kira samada anda bekerja atau berniaga. Persoalannya sekarang -ADAKAH INCOME BULANAN ANDA ITU PENTING? KENAPA IA PENTING?

Kebanyakan orang yang saya tanya, menjawab INCOME itu penting kerana mereka perlu menyediakan pelbagai keperluan harian. Ada duit, semua jadi! BETUL CAKAP ANDA!

Masalahnya sekarang, BOLEH ANDA SEKELUARGA HIDUP TANPA INCOME YANG BERTERUSAN?
- Kalau bulan ni, duit tak masuk, apa perasaan anda?
- Bagaimana kalau 6 bulan, duit tak masuk?
- Bagaimana kalau anda sekeluarga hilang income yang berterusan?
- Adakah ini menimbulkan banyak masalah dalam hidup anda?
- Bagaimana anda nak sediakan keperluan asas anda terutamanya tanggungjawab anda terhadap anak-anak anda?

Jadi, soalan saya yang seterusnya – APA YANG SUDAH ANDA LAKUKAN UNTUK MELINDUNGI KEPERLUAN HARIAN ANDA?

Nasihat Konsultasi Percuma
Dapatkan Pelan Takaful dari AIA Public Takaful Sekarang
Demi Masa Depan Keluarga

Whatsapp / sms +6019 370 2629 - MOHD NASRI RAMLI

ISTERI TERIMA PAMPASAN INSURAN SUAMI RM150000


Biasanya duit pampasan (beserta simpanan) boleh juga digunakan untuk membayar hutang bank, rumah atau kereta..tidak lah nanti semua keperluan itu di sita..mana anak-anak dan keluarga anda nak tinggl nanti? Pelajaran mereka pula macam mana? Dah lah meninggal kan mereka,di tambah beban lagi..

Nasihat KonsulTasi Percuma
Dapatkan Pelan Takaful dari AIA Public Takaful Sekarang
Demi Masa Depan Keluarga

Whatsapp / sms +6019 370 2629 - MOHD NASRI RAMLI

HAMPIR PENGSAN BIL HOSPITAL RM23000



Kos..memang la kos hospital swasta mahal, masuk 2-3 malam pon bil sampai beribu-ribu.. tapi sekiranya anda di beri tawaran untuk pihak lain bayar bil hospital itu untuk anda, mampu kah anda menolak tawaran tu??.. itu lah gunanya perlindunagn takaful..semua itu tak mustahil,memang kos-kos rawatan akan di tanggung..kalau kena bayar pun, cume 10% kos ko-takaful,itu sahaja.. itu pun punya had limit maksimun yang anda perlu bayar hanya RM 1,000..sekiranya bil kos rawatan hospital berjumalah RM 25,000, anda hanya perlu bayar RM1,000 sahaja..jika nak dibandngkan dengan kos asal sebanyak RM 2,500 iaitu 10% daripada RM 25,000.. berbaloikan??..

KEMALANGAN..kes ini lagi berat..lansung tak sempat nak plan apa-apa lagi dah. Yelah kita pun dah terlantar kat hospitalkan, kalau dah termasuk hospital kerajaan, kita boleh minta untuk dihantar ke hospital swasta (panel takaful) yang kita nak..tak ada masalah, lagipun, pihak hospital boleh gunakan ruang yang ada untuk pesakit lain..kaan senang tu.. Kos perubatan untuk kes kemalangan lagi berat dan kos nya semestilah tinggi. Masa tu,kita dah tau apa dah, yang pening dah tentu ahli keluarga kita..nak fikir korek duit dari bank..ahli keluarga, kawan-kawan atau mungkin kene huatang.. kan susah tu..jika di beri perlindungan takaful, dah tentu kita ada backup masa-masa kecemasan macam ni..

Nasihat Konsulasi Percuma
Dapatkan Pelan Takaful dari AIA Public Takaful Sekarang
Demi Masa Depan Keluarga

Whatsapp / sms +6019 370 2629 - MOHD NASRI RAMLI


KELUAR HOSPITAL TAK MAMPU JELAS BIL PERUBATAN


MASALAH KESIHATAN, sebenarnya kita ada pilihan sama ada nak dapatkan rawatn di hospital kerajaan atau pon di hospital swasta. Tapi sekirnya kita di beri piliahn untuk memeilih hospital untuk mendapatkan rawatan,saya yakin semua org mesti akan memilih untuk ke hospital swasta.. sebab apa?..kerana perkhidmatan cepat,selese,tak perlu tunggu lama-lama, wad pun best, da tv, ada aircond lagi. Bukan nak kata hospital kerajaan tak bagus, Cuma kalau kita ada pilihan,apa salahnya kita pilih tempat yang seles bagi kita.

Nasihat Konsulasi Percuma
Dapatkan Pelan Takaful dari AIA Public Takaful Sekarang
Demi Masa Depan Keluarga

Whatsapp / sms +6019 370 2629 - MOHD NASRI RAMLI

ANGGOTA POLIS PERLU INSURAN PERIBADI


KEJADIAN INI TIDAK AKAN BERLAKU SEKIRANYA PERLINDUNGAN INSURANS DI TEMPAT KERJA ANDA MENYEDIAKAN KEMUDAHAN YANG CUKUP UNTUK KEPERLUAN PENUH ANDA.


Jika anda merasa cukup terbeban ketika ini, adakah waris anda akan menjadi lebih senang setelah anda ‘tiada’ nanti?

Andainya anda sudah selesa sekarang ini, adakah anda yakin waris anda juga akan selesa selepas ‘ketiadaan’ anda nanti?
Sekiranya anda merasa pasti akan ‘meninggalkan’ waris dengan kesenangan, namun begitu adakah anda pasti kesenangan yang anda tinggalkan itu menepati syarak?
Mari peruntukan dalam anggaran 10% dari pendapatan bulanan untuk Perlindungan Takaful kerana ianya sebagai ikhtiar dalam melindungi Pendapatan yang kita sekarang.

Nasihat KonsulTasi Percuma
Dapatkan Pelan Takaful dari AIA Public Takaful Sekarang
Demi Masa Depan Keluarga

Whatsapp / sms +6019 370 2629 - MOHD NASRI RAMLI

KASIH ANAK KORBAN RM500,000



1) Ibubapa yang mempunyai takaful tidak akan meninggalkan anak mereka dengan hutang dirinya untuk diselesaikan oleh anak.

2) Orang yang ada takaful, tidak perlu untuk meminta jasa baik atau ehsan orang lain untuk perbelanjaan perubatannya yang tinggi.

3) Orang yang ada takaful, mampu membantu keluarga dan saudara mara untuk terus ceria dalam kehidupan dan tidak menanggung beban kesempitan wang apabila beliau sudah meninggal dunia.

Nasihat Konsultasi Percuma
Dapatkan Takaful AIA Medical Sekarang
Demi Masa Depan Keluarga

Whatsapp / sms +6019 370 2629 - Nasri

DUGAAN INI TERLALU PERIT



Mati tidak mengira tua atau muda, jangan jadikan faktor usia alasan bagi mengelak daripada membuat perancangan dan mengambil tindakan.

Fikirkan nasib waris atau tanggungan yang perlu meneruskan hidup mereka tanpa anda. Oleh itu, perlu ada pelan takaful yang menyediakan pampasan kematian sebagai perlindungan pendapatan untuk mereka apabila anda tiada lagi.

Jangan jadikan hutang sebagai alasan atau bertangguh mengambil takaful. Realitinya, hari ini semua orang sanggup berhutang untuk membeli rumah, kereta, melanjutkan pelajaran ke institusi pengajian tinggi dan sebagainya.

Nasihat Konsulasi Percuma
Dapatkan Takaful AIA Medical Sekarang
Demi Masa Depan Keluarga

Whatsapp / sms +6019 370 2629 - Nasri

Google